Deze pagina wordt vertaald door Google Translate.
Er zit nog veel afval bij het restafval wat daar niet thuishoort. Door dit afval zoals PBD, etensresten, papier en karton goed te scheiden kunnen we meer materialen recyclen en hergebruiken. Zo zijn er minder nieuwe grondstoffen, energie en geld nodig om nieuwe materialen te maken. Dat is beter voor het milieu. Zo laten we een gezondere wereld achter voor onze kinderen en kleinkinderen!
Dat is niet waar! Al het verschillende ingezamelde afval zoals PBD, textiel, glas, GFT+E, papier en karton blijft gescheiden en wordt vervolgens gerecycled. Alleen het niet bruikbare afval, zoals restafval, wordt verbrand.
Afval waar etensresten op zit, kun je schoon spoelen met water voordat je het in de vuilniszak doet.
De GFT+E container is gevoeliger voor stank dan andere containers. Bied je container daarom iedere twee weken aan om stank te voorkomen. Je kunt een aantal dingen doen om stank in je container te voorkomen
De vorige bewoner van het huis moet de milieupas overdragen of achterlaten in het huis. Als de vorige bewoner geen milieupas meer heeft of deze niet heeft achtergelaten kun je een nieuwe pas aanvragen.
Kom met de kapotte milieupas langs bij de Klantenservice Afvalinzameling. De klantenservice controleert of de pas echt kapot is. Bij een kapotte pas is vervanging gratis. De oude wordt dan geblokkeerd.
Draag jouw milieupas over aan de nieuwe bewoner(s) van het huis of laat deze achter.
Het aanvragen van een nieuwe milieupas is gratis. Ben je je pas kwijtgeraakt of vraag je een extra pas aan? Dan zitten hier kosten aan verbonden. Wanneer je ten onrechte een pa`s aanvraagt, ben je verplicht de administratiekosten te betalen, maar krijg je geen milieupas.
Wanneer je online een milieutag aanvraagt, krijg je binnen 5 werkdagen de nieuwe thuisgestuurd. Wanneer je jouw milieupas persoonlijk aanvraagt bij de klantenservice dan krijg je deze direct mee. Je moet hier mogelijk wel extra voor betalen.
Kun je de belasting niet betalen omdat je een laag inkomen en weinig vermogen (geld en bezit) heeft? Dan kun je kwijtschelding aanvragen. Voor meer informatie kijk je op Belastingen en heffingen, kwijtschelding.
Ben je van mening dat de aanslag niet klopt? Dan kun je bezwaar maken via MijnBelastingen.
Het bezwaarschrift moet binnen 6 weken na de datum van het aanslagbiljet door ons zijn ontvangen. Binnen 5 werkdagen krijg je een bevestiging.
Je kunt een machtiging voor automatische incasso afgeven als het bedrag van de aanslag onder de € 20.000,- ligt. De machtiging kunt je regelen in MijnBelastingen.
e kunt afvalstoffenheffing betalen op het stadhuis. Let op! Dit kan alleen op afspraak. Je kunt op het stadshuis alleen pinnen.
Als je een afspraak hebt gemaaktm krijg je daarvan een bevestiging per e-mail. In deze e-mail staat ook een link waarmee je zelf jouw afspraak kunt wijzigen of verwijderen.
Heb je de e-mail niet meer? Bel dan met 14 079. Een medewerker kan de afspraak voor je wijzigen of verwijderen.